Fendt-újdonságokkal rukkolt elő az Axiál

360 fokos kamerarendszer, új robotkormányzás is van az Axiál Fendt-palettáján. A legnagyobb durranás kétségkívűl az új Fendt 1000 Vario traktor.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem kampusza is megújul

Nemcsak a Ludovika új kampuszának a megújítása látványos egyetemi fejlesztés idén. A tervpályázattal nemrég elstartolt a MOME kampuszának megújítása.

További állami ösztönzőket várnak az építőanyag-gyártók

A hazai építőanyag-gyártók szerint egyértelmű kormányzati üzenetre van szükség azért, hogy a hazai építőipar lendülete megmaradjon.

Új szálloda épül a fővárosi Csarnok téren

17 millió euróból épül új hotel a budapesti belső-ferencvárosi telken. A tér néhány évvel ezelőtti felúításakor már kihagyták a helyet az új épületnek.

Nagyszabású közlekedési fejlesztési projekt Kecskeméten

Elkészültek a leendő kecskeméti intermodális csomópont kivitelezési tervei. A megépítés költségeire még pályáznia kell a városnak.

190 éve indult a menetrendszerű vasúti közlekedés

1825 szeptemberének végén nyitották meg a világon az első közforgalmú, menetrendszerű vasútat Angliában. Mutatjuk a részleteket.

Megvannak a kivitelezők az újpesti vásárcsarnok és rendezvényközpontnál

A Hídépítő és a Kalotherm lett a befutó az Újpesten induló a vásárcsarnok és rendezvényközpont tervezésére és felépítésére kiírt pályázatnál.

Több mint ötmilliárd forintot költöttek Eger belvárosára

Közel négymilliárd forint uniós támogatásból, több mint ötmilliárd forintos beruházással újult meg a hevesi megyeszékhely történelmi belvárosa.

Túl van a félidején a Széll Kálmán tér felújítása

Jövő májusra készülhet el teljesen a Széll Kálmán tér felújítása. A BKK nemrég látványos videót posztolt a félidején túljutó építkezésről.

Kínai befektetők építhetik a szupergyors brit vasúthálózatot

Kínai beruházókat kért fel a brit kormány arra, hogy induljanak a tervezett szupergyors angliai vasúthálózat beruházási pályázatain.

Az egész országban lennének olimpiai versenyhelyszínek

Harmincnyolc versenyhelyszínen lehetne megrendezni a 2024-es budapesti olimpiát, ezek közül 24 már most alkalmas vagy alkalmassá tehető a viadalok megtartására.

Elkészült a Nemzeti Közszolgálati Egyetem új kollégiuma

Elkészült, és már be is költöztek a Nemzeti Közszolgálati Egyetem hallgatói a Ludovika Campus területén épült új, Orczy Úti Kollégiumba. Mutatjuk a részleteket.

Átépítenék a Kossuth téri volt MTESZ-székházat

Nemzetközi ötletpályázatot hirdetett az Országgyűlés Hivatala az egykori MTESZ-székház homlokzatának áttervezésére. Új külsőt kapna a szocreál épület.

Ajánló a Magyar Építő Fórum 2017/1-es számából


Lobogó a parton - A Dagály Úszópalota épületéről

A drasztikusan rövid határidő, továbbá a szűkös geometriai adottságú telek egyszerre határozták meg és alakították ki az épület tartószerkezetét, amely egy rendkívül tiszta, logikus és strukturált rendet teremtett. A végeredmény – négy pilonon álló hossz-, fiók- és szelementartók hierarchiája szerint felépült „tetőasztal” – lehetővé tette a folyamatos és rugalmas tervszállítást, azt, hogy bizonyos részletmegoldásokon a „nagyszerkezet” érintése nélkül módosítsanak.

A tervezésre és kivitelezésre szánt két és fél év egy ekkora háznál szokatlanul rövid – a feszes ütemezés megkívánta, hogy hétköznapi projektekben ritkán-, vagy egyáltalán nem használt technológiákat  vonultassanak fel.


Szabad a pálya a gyorsforgalmi utak előtt

A feladat olyasmi, mint amikor fából vaskarikát próbálunk készíteni, az R-gyorsutaknak mégis meg kell épülniük. Az Európai Unió 2014-2021-es költségvetési ciklusának első felére ugyanis a kormány tervbe vette a megyei jogú városok és az országhatárok gyorsforgalmi úthálózatba kapcsolását.

A költségvetési forrásból rendelkezésre álló 750 milliárd forintos keret mellett azonban csak akkor futja valamennyi megálmodott infrastrukturális fejlesztés végig vitelére, ha egyes beruházásoknál a lényegtelennek tűnő műszaki elemeket egyszerűen elhagyják. Ehhez a receptet a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság szállította.


Bányák újra nyitása Magyarországon

Bezárni nagyon könnyű volt a bányákat, újra nyitni azonban már korántsem ennyire egyszerű. Egyetlen bánya megnyitása legalább húsz–harmincmilliárd forintba kerül, és óriási hiány van szakemberben is. A 2013-ra elkészült bányászati stratégia az alábbi fő célokat fogalmazta meg.

Az első a szénbányászat újraindítása. Nagyobb szénbánya Borsodban három-négy helyen nyitható, de Tardonán, Putnokon, Farkaslyukon is nyitható bánya, valamin a Mecsekben, Nagymányok térségben. A második cél az ércbányászat megindítása. Elsősorban a Recski Ércbányákról van szó, ahol rézérc, ólom-cinkérc, arany és ezüst található, mégpedig olyan mennyiségben, amelyet Európa legnagyobb előfordulásai között tartanak számon.


Impresszum Előfizetés Lapszámok Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2017 ©