Odébb tolták

250 méter 1600 keréken. Története legnehezebb szállítmányát juttatta célba a Hareket.

2021. január 29.

A Hareket Heavy Lifting & Project Transportation nyerte el azt a munkát, melynek keretében két, egyenként 6200 tonnás személyszállító hajót kellett a 250 méterre lévő úszódokkba juttatni a törökországi Tersan hajógyár területén.

A Havila Capella és Havila Castor névre keresztelt hajókat a norvég Havila Kystruten társaság rendelte meg, hogy a Bergen és Kirkenes közti part menti útvonalon teljesítsenek szolgálatot. Mivel LNG-vel és akkumulátorokról működnek (de úgy tervezték őket, hogy a későbbiekben hidrogén üzemanyagcellás üzemre is átállíthatók legyenek), a nagyjából 124 m hosszú, 22 m széles és 35 m magas vízi járművek környezetvédelmi szempontból a legmodernebb technológiát képviselik.

Annak érdekében, hogy a két hajót eljuttassák az úszódokkba, a Hareket többtucatnyi szállítójárművet használt fel, melyek összesen 200 tengelysorból álltak, vagyis a teher 1600 keréken tette meg az utat. A járművek közt megtalálható volt 56 darab Goldhofer PST/SL-E modul hidrosztatikus hajtással és elektronikus kormányrendszerrel, valamint 36 darab hagyományos THP/SL modul szintén a német gyártó kínálatából. 

Szintén része volt a műveletnek, hogy a hajókat bő 2 méteren át oldalirányban is kellett mozgatni. Erre azért volt szükség, hogy a dokkhoz már pontosan a megfelelő helyzetben érkezzenek meg. Míg az elektronikus kormányrendszerrel szerelt önjáró modulok irányítása egyetlen távvezérlőről volt megoldható, a hagyományos modulok kormányzásának összehangolására egy külön gépkezelőnek kellett ügyelnie. Ezzel együtt a Hareket szakembereinek mindössze 4 napra volt szükségük ahhoz, hogy a két hajót eljuttassák az úszódokkba, ahol ráadásul csak 1,5 méternyi hely maradt a két hajótest között.

A Hareket híre alapján Maép összefoglaló

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©