Felújíthatják a Budapest-Belgrád vasútvonalat

Már tárgyalnak a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításáról. A kínai hitelből finanszírozott projekt 2015-ben indulhat, a költségek becslések szerint 2,89 milliárd dollárra is rúghatnak.

2013. december 27.

Megkezdődtek a tárgyalások pénteken Budapesten a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság, valamint a magyar kormány között a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai közreműködéssel történő felújításáról. A beruházás költsége a becslések szerint 2,89 milliárd dollár lesz.

A beruházásnak kettős stratégiai jelentősége van: a közép-európai-nyugat-balkáni együttműködés egyik fontos láncszeme lesz, másrészt erősíti a magyar kormány célkitűzését, hogy a kínai áruk Nyugat-Európába juttatásának fő tranzitországa legyen a régióban. A pireusi kikötő már kínai üzemeltetés alatt áll, így az odaérkező kínai árukat a Nyugat-Balkánon keresztül fogják Nyugat-Európába szállítani. A Budapest és Belgrád közötti 374 kilométeres vasúti pályából egy 40 kilométeres szerb szakaszt már modernizáltak, így 334 kilométer hosszan kell a vasútvonalat kétvágányúvá tenni, villamosítani és alkalmassá tenni a magas végsebességű közlekedésre.

A Magyar Fejlesztési Bank vezeti a pénzügyi tárgyalásokat, amelyek során a legfontosabb feladat a kivitelezésben való kínai részvétel arányának és a finanszírozási feltételeknek az összehangolása. Az előzetes becslések szerint a beruházás költsége 2,89 milliárd dollár lesz.

kína vasútvonal tárgyalás 01

Indul a tárgyalás - A Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatos kérdésekről tartott megbeszélésen az Országházban 2013. december 20-án.

A szakmai kivitelezési tárgyalásokért a MÁV felel, annak figyelembevételével, hogy az új vasútvonalnak három funkciót is el kell látnia: gyors nemzetközi személy-, illetve teherforgalmat kell bonyolítania, valamint a Magyarországon belüli és budapesti elővárosi forgalomban is előrelépést kell jelentenie. Kína a tavalyi Kelet-Közép-Európa(KKE)-Kína csúcstalálkozón, Varsóban ajánlotta fel, hogy tízmilliárd dolláros alapot hoz létre a kelet-közép-európai térség infrastrukturális fejlesztésére.

A MÁV és a Szerbiai Vasutak vezérigazgatója idén májusban írt alá szándéknyilatkozatot arról, hogy kétvágányú, végig villamosított, óránként 160 kilométeres maximális sebességet lehetővé tevő vasúti pályát építenek ki a két főváros között. A vonatok menetideje így a jelenlegi hét-nyolcról három óra alá csökkenne. A Belgrád és Budapest közötti vasút felújítása 2015-ben kezdődik meg - jelentette be a témához kapcsolódóan hétfőn Belgrádban Aleksandar Antic szerb közlekedési miniszter.

Forrás: MTI A kép forrása az MTI,  Fotó: Illyés Tibor

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©