Új fejlesztések a Caterpillartól

A Caterpillar az idei évre is készült fejlesztésekkel: az új F-szériában öltöttek testet a továbbfejlesztett gumikerekes kotró- és átrakógépei. Mutatjuk a részleteket.

2017. június 23.

A Caterpillar a 2017-es évre még tovább fejlesztette gumikerekes kotrógépeit – az M314F-től az M322F-ig – és az MH3022 és az MH3024 gumikerekes átrakógépeit, melyek az új F-szériában öltöttek testet.

Az M314F és az M316F a CAT C4.4 ACERT motorral, míg az M318F, M320F és az M322F a CAT C7.1 ACERT erőforrással rendelkeznek. Ezen gépek esetében az újítás egy olyan fordulatszám-szabályzó rendszer, ami haladás közben a sebességigényhez igazítja a motor fordulatszámát. A rendszer mindig csak az aktuálisan szükséges teljesítményt biztosítja a változó útviszonyokhoz igazodva, mely alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és zajterhelést eredményez.

A gumikerekes kotrógépekhez már választható tiltrotator csomag is, amihez gyárilag telepített fedélzeti kezelőfelület is tartozik, valamint tartalmazza az összes módosítást, amit a fülkében, az elektromos- és szoftverrendszerekben kell elvégezni. Az egység vezérléséhez nincs szükség külön monitorra, minden szükséges paraméter beállítása közvetlenül a gép kijelzőjéről lehetséges. A csomag részei a több gombos joystick-ok is.

A több gombos joystickvezérlés célja a kényelem és a funkcionalitás növelése. Az ergonomikusabb botkormánnyal és a gumírozott felületekkel akár ujjheggyel vezérelhetőek a hidraulikus funkciók, míg a joystick-onként két csúszka és öt gomb további funkciók integrálását teszi lehetővé, mint például a forgatás/döntés, és a CAT tiltrotator markoló szerelék mozgatása. További alaptulajdonság a szerelékfunkciók rugalmasabb kioszthatósága a bal oldali pedálhoz és a joystick-ok kezelőszerveihez, ahol a rendszer az eddigieknél nagyobb szabadságot ad.

Az M314F, M316F, és M318F gépekhez újonnan opcionálisan elérhető utánfutó-előkészítés csomag az eddiginél nagyobb függetlenséget biztosít a gépek számára növekvő mobilitásuk és sokoldalú felhasználhatóságuk mellett. A munkagépet már a gyárban felszerelik az összes szükséges elektromos és hidraulikus rendszerrel, így az utánfutó csatlakoztatása után már lehet is kezdeni a munkát.

A megoldás lehetővé teszi a kiegészítő szerelékek, szerszámok, üzemanyag közvetlen szállítását a munkaterületre, vagy éppen az anyagok munkaterületen történő mozgatását. A gép hidraulikus rendszerének segítségével működtethető a pótkocsi billentése. Szintén az alapfelszereltség része az új, állandó szállítású segédhidraulika kör funkció, amely leegyszerűsíti az állandó forgást igénylő eszközök, mint például a kaszáló vagy mulcsozó kezelését.

Forrás és fotó: Huntraco.hu

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©