Beújít a Magyar Közút

Jelentősen korszerűsíti eszközparkját a Magyar Közút Nonprofit Zrt.. Többek közt új aszfaltmaró gépeket vásároltak. Mutatjuk, hogy mit kell tudni róluk.

2014. július 16.

2013-ban indította a Magyar Közút Nonprofit Zrt. azt a fejlesztési programot, amelynek célja a gép- és eszközparkjuk megújítása. A teljes beruházás összköltsége közel 3 milliárd forint, amelyből mintegy 890 millió forintot az Európai Uniótól kapott forrás tesz ki.

A programban négy darab WIRTGEN W 100i típusú önjáró aszfaltmaró gépet szereztek be. A nagyteljesítményű gépekkel hatékonyabban és gyorsabban lehet elvégezni az útpályák elhasználódott felső rétegének eltávolítását, előkészítve ezzel az új burkolat részére a felületet.

Technikai részletek

A gépek marási szélessége 1 méter, a marási mélység egy munkamenettel 0 és 30 centiméter között állítható. A tömegük egyenként meghaladja a 15 tonnát, munkasebességük pedig elérheti akár a percenkénti 30 métert is. Újdonság, hogy a marás során keletkezett szálló por mennyisége egy vízpermetező egység segítségével csökkenthető. A berendezés hidrosztatikus hajtású és tömörgumi kerekeken gördül. A gépeket a Kaposvári, Salgótarjáni, Szegedi és Veszprémi mérnökségekre szállítják ki.

Az egyik aszfaltmaró gép

És még nincs vége

A nagyteljesítményű aszfaltmarógép egy géplánc első egysége, amelynek munkája során a régi útburkolati réteg eltávolítása történik. A technológiai sorban ezután következik az új aszfaltréteg leterítését végző önjáró aszfaltterítő gép, majd a végső tömörítést és simítást az úthengerek végzik el. Utóbbi két egység beszerzése is folyamatban van, így két új finisherrel és 15 darab vibrációs hengerrel bővül a Magyar Közút eszközparkja.

A Gazdaságfejlesztési Operatív Program támogatásainak köszönhetően 8 ároktisztítógépés 38 sószóró adaptert vettek az elmúlt időszakban, a következőhónapokban pedig további 36 ütközést csillapító adapter és 23 rakodógép átvételére kerül sor. A fejlesztéseknek köszönhetően hatékonyabban és nagyobb volumenben végezheti el cég a feladatait. 

Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Fotó: Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©