Egyesül a Holcim és a Lafarge

A világ két legnagyobb cementipari vállalata fúzionál, és az elemzők szerint felszámolja az többletkapacitásokat. Az egyesülés 2015 második felében záródhat le.

2014. április 09.

Egyesül a világ két legnagyobb cementipari vállalata, a francia Lafarge és a svájci Holcim - erősítették meg április 7-én hétfőn az előző napi piaci értesüléseket.

Azzal, hogy a Holcim megvásárolja francia partnerét, 55 milliárd dollár tőkeértékű, évente 40 milliárd dollár forgalmat bonyolító óriásvállalat jöhet létre. A Holcim piaci tőkeértéke 30 milliárd dollár, a Lafarge értéke 25 milliárd dollár.

Elemzők véleménye szerint a cementipari egyesülés felszámolná az ágazatot terhelő többletkapacitásokat. Az egyesülés emellett évi 1,4 milliárd euró megtakarítást is eredményezne.

Amennyiben az egyesülési tervet a vállalatok sikerrel keresztül tudják vinni az illetékes hatóságokon, az új cég bejegyzett székhelye Svájc lesz, de mindkét országban lesznek irányítási központjai.

lafarge gyár 01

Egy Lafarge-gyár (illusztráció)

A Holcim két legnagyobb részvényese a svájci Thomas Schmidheiny és az orosz Filaret Galchev együttesen 31 százalékos tulajdonrésszel. A Lafarge legnagyobb részvényesei a Groupe Bruxelles Lambert, valamint Nassef Sawiris egyiptomi iparmágnás, együttesen 37 százalékos részesedéssel.

A hatósági jóváhagyások után az egyesülés a tervek szerint 2015 második felében záródhat le.

Forrás: MTI

A kép forrása a Lafarge.hu

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©