Szaúdi vasútálmok

Csaknem ezer kilométeres vasútvonalat épít Szaúd-Arábia a sivatag közepén fekvő a fővárosából, Rijádból a Vörös-tengernél lévő forgalmas kikötővároshoz, Dzsiddához.

2013. október 02.

950 kilométer kétvágányú vasútvonalat épít a sivatag közepén található fővárosa, Rijád és a Vörös-tenger partján lévő forgalmas kikötőváros, Dzsidda között Szaúd-Arábia.

A vonal megépítése azért vált szükségessé, mert Dzsidda a monarchia kapuja az Európából és az Amerikából érkező áruk szempontjából. Ezek az országon belüli továbbszállítása nagy kihívást jelent az Szaúd-Arábia számára, főleg az innen majdnem ezer kilométerre fekvő ötmilliós fővárosba, Rijádba.

Az új vonal a megépülése után csatlakozik a már meglévő vasútvonalakhoz, amik szintén a fővárost kötik össze az ország keleti kapujának számító másik kikötővárossal, Dammannal. A nagyszabású, Szaúdi Landbridge Projectre keresztelt vasútépítési projekthez egy kisebb, 115 kilométeres szakasz megépítése is hozzátartozik, Damman és Jubail között.

szaud 01A Szaúdi Landbridge Project térképen - A folytonos szürke vonal jelöli az ebben a programban felépülő vasúti pályát, a piros a már meglévő, a többi az egyéb terveket mutatja

A projekt kivitelezésére nemrég hirdetett nyertes a szaúdi befektetési alap. A megbízást két amerikai cég nyerte, a Balfour Betty-csoporthoz tartozó Parsons Brinckerhoff és a Fluor. A Parsons a teljes prodzsektmenedzsmentet viszi, a Fluor tanácsadással segít. A vasút megépülésével a jelenleg háromnapos út 10 órára rövidül a kikötőváros és a főváros közt. A vonalon az áruszállítás mellett személyforgalmat is terveznek. A szerződés időtartama kb. 8 év, így a tervek szerint 2021-re épül fel a vonal.

Forrás: Khl.comA kép forrása: Wikipédia, szerző: Maximilian Dörrbecker

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©