Egymilliárd dolláros villamos Dubajban

A város legforgalmasabb részein kanyarog a nemrég átadott mintegy 11 kilométer hosszú vonal. Összeszedtük, mit kell tudni az új dubaji luxusvillamosról.

2014. december 12.

Már egy hónapja működik, és légkondicionált állomásokkal és elegáns első osztályú kocsikkal szállítja utasait az Egyesült Arab Emírségek első villamosvonala.

A 10,6 kilométeres vonal a gyorsan fejlődő város turisták körében is népszerű délnyugati partvonalán kínál közlekedési alternatívát az autókkal szemben. A 17 állomásosra tervezett vonal nemrég átadott első szakaszán 11 állomás található, amelyek mindegyike zárt és légkondicionált. A vonal most átadott, 10,6 kilométer hosszú, tizenegy megállót érintő első szakasza Dubaj legsűrűbben lakott részein fut végig. A tervek szerint a maradék két szakaszt, és a hozzájuk tartozó hat állomást 2016-ig fejezik be. 

Dubaj Dzsumeira negyedében halad az Egyesült Arab Emírségek első villamosvonalának egyik szerelvénye (MTI/AP)

Akárcsak a dubaji metró, a villamos is külön kocsival várja a női utasokat. Ezenkívül az alapdíj kétszereséért, 6 dirhamért (mintegy 400 forint) lehet jegyet kapni az elegánsabb első osztályú kocsikba. A szolgáltatáshoz az Alstom tizenegy hétrészes Citadis 402-es szerelvényt szállított. A negyvennégy méter hosszú, alacsonypadlós, légkondicionált villamosokra négyszázöt utas fér fel.

Egyes megállóknál liftek és mozgólépcsők gyorsítják a közlekedést. A felsővezetéket esztétikai okokból nem építették ki, az áramot a járművek a vonal teljes hosszán harmadik sínről veszik fel, amelyről a villamosok aljára épített kefék takarítják le a homokot.

Mohammed bin Rásid ál-Maktúm sejk, Dubaj uralkodója olyan villamost szeretett volna építtetni, amely "a biztonságot és luxust tekintve is egyedülálló a világon" és "előkelő szolgáltatást tud nyújtani mind a lakosok, mind a látogatók számára".

Mivel Dubaj lakossága folyamatosan növekszik, a hatóságok szeretnék népszerűbbé tenni a tömegközlekedést a többnyire autópárti városban. A vonal építése 1,09 milliárd dollárba, azaz mintegy 270 milliárd forintba került. A pálya megépítése az Alstom irányítása alatt zajlott. 

Dubaj kikötői negyedében (MTI/AP)

Videón:

Forrás: Iho.hu

Fotó: MTI/EPA/Ali Hajder, Videó: GulfNewsTV

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©