A helyére tolták a miskolci elkerülő hídját

Centiméterenként tolták a helyére az épülő miskolci elkerülőút a Sajó felett vezető 104 méteres hídját. Az új út gátként is szolgál majd.

2014. szeptember 08.

Szeptember 2-ára került a helyére az épülő miskolci elkerülőút a Sajó felett átivelő hídja. A szerkezetet centiméterenként számítógépes eszközökkel tolták a helyére.
 
A 104 m hosszú öszvérhíd felszerkezetét a Sajó mellett kialakított munkaterületen, a helyszínen szerelték össze. Ezt a technológiát ritkán alkalmazzák, de a Sajó árvízveszélye miatt szükséges volt a helyszíni szerelőtér kialakítása, hiszen csak így oldható meg, hogy a szerkezetet, amit egyéb esetben a vízben szerelnek össze az esetleges árvíz ne veszélyeztesse.
 
A pályalemezzel együtt a híd mozgatott össztömege 1084 tonna, melyet 117 méter hosszan két db, kettős működésű hidraulikus sajtóval, ezeken átfűzött feszítő rudakkal, szerelőcsőrök segítségével tolnak, folyamatos számítógépes ellenőrzés mellett. A híd végső munkálatait az aszfaltozást és a szigetelést már betolt állapotban fogják elvégezni.

Az épülő Sajó-híd szerkezetének betolása Miskolcon 2014. augusztus 29-én (MTI)

Az elkerülő
 
Az elkerülő elsőfokú árvízvédelmi gátként szolgál majd, teljes mértékben biztosítva a térség településeinek árvíz problémáját. A közlekedők az 5.8 km hosszú, 2x1 sávos utat 2015 késő tavaszán vehetik birtokba. A tavaly ősszel kezdődött elkerülő út teljes nyomvonalán befejeződött a humuszolás, a töltésépítés is hamarosan a végéhez közeledik.
 
Az árvízvédelmet biztosító arnóti körtöltés földmunkáit befejezték, most a zúzalékos út építését végzik.  Az összegyűlt árvizet egy 4,5 km hosszú 120-160 m széles vápa fogja elvezetni a Sajóba. A vápa teljes szakaszán a humuszolással a vállalkozó itt is elkészült már, közel 800.000 köbméter földet kitermeltek. Az utat 2015 késő tavaszán tervezik átadni. A kivitelezést a KCC 2013 Konzorcium végzi, nettó 13.9 milliárd forint értékben az Új Széchenyi Terv forrásaiból.

Forrás: NFI

Fotó: MTI, Fotó: Vajda János

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A korábban jól ismert Doosan márkanevet januárban Develonra változtatta az új tulajdonos. Megnéztük, milyen munkagépek kerültek az új brand alatt a piacra. A képen a novemberben bejelentett új átrakó látható.

Az elmúlt fél évben az abroncsgyártók nem fukarkodtak új típusok és méretváltozatok bejelentésével, ezekből válogattunk. A képen a Michelin Crossgrip abroncsa látható.

Számos hazai fejlesztés könnyítheti meg az építőiparban vagy az építőanyag gyártásban dolgozó szakemberek dolgát. Az elmúlt néhány hónap ígéretes hazai fejlesztéseiről olvashatnak. A képen hőszigetelő üveghab látható.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©