Az ország egyik legmodernebb vasútállomása épül Székesfehérváron

Mintegy negyvenmilliárd forintból újul meg a székesfehérvári vasútállomás, amelyet várhatóan 2016-ban adnak át. Gyorsabban mehetnek majd a vonatok.

Majdnem két és félezer forint a minimális építőipari rezsióradíj

Kihirdették 2015-ös minimális építőipari rezsióradíjat, amely 2490 forint. Szeptember 19-étől kell alkalmazni a jövő évi minimális rezsióradíj kihirdetéséig.

Emlékhelyet avattak Dorogon a Baumit közreműködésével

Szeptember elején avatták fel Dorogon az idén 110 éves dorogi mészkőbányászat alkalmából a Nemzeti Kőbányászati Emlékhelyet.

Az Axiál értékesítette az ötszázezredik Manitou gépét

Szeptember 10-én adta el az ötszázezredik Manitou munkagépét a bajai Axiál Kft. A Manitou MLT 735-ös teleszkópos rakodógépet a Zom Kft. vásárolta meg.

Szétválasztanák a kőműves és a burkoló szakképzést

Az ÉVOSZ szerint külön kell választani a kőműves és burkoló szakmák képzését. A szervezet szerint a két szakma 2012-es képzési összevonása nem vált be.

Most már északról is el lehet kerülni Kecskemétet

Határidőre, a nyár végére elkészült a Bács-Kiskun megye székhelyét északról elkerülő út. Mutatjuk a régóta várt beruházás részleteit.

Új beléptető csarnokot kapott az amszterdami Van Gogh Múzeum

Húszmillió euróért, átszámítva 6,3 milliárd forintért építettek új beléptető csarnokot a patinás amszterdami Van Gogh múzeum. Összefoglaltuk a lényeget.

Az építőiparban is osztanak Arany Málna-díjat

A legrosszabb filmekért járó Arany Málna-díjhoz hasonlóan 2006 óta kiosztják a legrosszabb új épületnek járó díjat is Nagy-Britanniában. Mutatjuk, idén mi kapta.

Augusztusban indult a zalalövői elkerülő új hídjának helyére tolása

A nyár utolsó hónapjában indult a nyolclyukú, hatszáz méter hosszú híd acélszerkezetének helyére tolása. Mutatjuk a részleteket.

Váratlan lelet került elő egy skóciai hídfelújítás során

Nem várt dologra bukkantak építőmunkások egy skót híd felújítása során. Egy múzeum kapta meg az értékes leletet.

Hetven éve nyílt meg az újjáépült margitszigeti Hajós Alfréd Nemzeti Sportuszoda

Hetven éve, 1945. augusztus végén nyitották meg az újjáépített Nemzeti Sportuszodát a Margitszigeten. Felidézzük az uszoda történetét.

Már gyártják a szálcementet Nyergesújfalun

Megkezdődött a próbagyártás a Cembrit Kft. hétmilliárdos beruházásal újjáépített nyergesfalui gyárában. A legkorszerűbb technikát telepítették az épületbe.

Extravagáns toronyházat terveznek Londonban

Úszómedence kötne össze két leendő toronyházat Londonban. A kivitelezés számos kihívással jár majd. Összefoglaltuk a lényeget.

Ajánló a Magyar Építő Fórum 2017/1-es számából


Lobogó a parton - A Dagály Úszópalota épületéről

A drasztikusan rövid határidő, továbbá a szűkös geometriai adottságú telek egyszerre határozták meg és alakították ki az épület tartószerkezetét, amely egy rendkívül tiszta, logikus és strukturált rendet teremtett. A végeredmény – négy pilonon álló hossz-, fiók- és szelementartók hierarchiája szerint felépült „tetőasztal” – lehetővé tette a folyamatos és rugalmas tervszállítást, azt, hogy bizonyos részletmegoldásokon a „nagyszerkezet” érintése nélkül módosítsanak.

A tervezésre és kivitelezésre szánt két és fél év egy ekkora háznál szokatlanul rövid – a feszes ütemezés megkívánta, hogy hétköznapi projektekben ritkán-, vagy egyáltalán nem használt technológiákat  vonultassanak fel.


Szabad a pálya a gyorsforgalmi utak előtt

A feladat olyasmi, mint amikor fából vaskarikát próbálunk készíteni, az R-gyorsutaknak mégis meg kell épülniük. Az Európai Unió 2014-2021-es költségvetési ciklusának első felére ugyanis a kormány tervbe vette a megyei jogú városok és az országhatárok gyorsforgalmi úthálózatba kapcsolását.

A költségvetési forrásból rendelkezésre álló 750 milliárd forintos keret mellett azonban csak akkor futja valamennyi megálmodott infrastrukturális fejlesztés végig vitelére, ha egyes beruházásoknál a lényegtelennek tűnő műszaki elemeket egyszerűen elhagyják. Ehhez a receptet a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság szállította.


Bányák újra nyitása Magyarországon

Bezárni nagyon könnyű volt a bányákat, újra nyitni azonban már korántsem ennyire egyszerű. Egyetlen bánya megnyitása legalább húsz–harmincmilliárd forintba kerül, és óriási hiány van szakemberben is. A 2013-ra elkészült bányászati stratégia az alábbi fő célokat fogalmazta meg.

Az első a szénbányászat újraindítása. Nagyobb szénbánya Borsodban három-négy helyen nyitható, de Tardonán, Putnokon, Farkaslyukon is nyitható bánya, valamin a Mecsekben, Nagymányok térségben. A második cél az ércbányászat megindítása. Elsősorban a Recski Ércbányákról van szó, ahol rézérc, ólom-cinkérc, arany és ezüst található, mégpedig olyan mennyiségben, amelyet Európa legnagyobb előfordulásai között tartanak számon.


Impresszum Előfizetés Lapszámok Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2017 ©