Rekordméretű naperőmű Abu Dzabiban

A világ legnagyobb teljesítményű naperőművét adták át az Egyesült Arab Emirségek fővárosában.

Atlas Copco kínai akvizíciója

Kínában szerez pozíciókat az Atlas Copco. A Shandong fúrógyártó vállalatban 75 százalék részesedést vásárolt.

Derűlátó a Heidelberg

Jó évet zárt 2012-ben a Heidelberg Cement, és 2013-ra is pozitívak a vállalat kilátásai. A vállalat különböző régiós eredményei kiegyensúlyozták egymást.

Gyengélkedik a Deutz

Jelentős csökkenést szenvedett a Deutz motorgyártó nettó árbevétele, a vállalat mégis bizakodó, és Kínára koncentrál.

Maép 2012 ősz 62. szám

Építőanyag öko-kísérletek

Ezúttal egy érdekes kísérletről számolunk be olvasóinknak az Egyesült Arab Emirátusokban működő American University háza tájáról.

Intermat kiállítás 2012

Három válságos év után ismét összegyűlt a francia fővárosban az építőgépes szakma színe-java.

Hazai építőgép-forgalmazás 2011

Meglepő, kétszámjegyű növekedés következett be tavaly a hazai építőgép-értékesítésben.

Zöld benzinkút Budapesten

Kísérleti jelleggel készült el az első, gépészeti és esztétikai kialakításában is egyedülálló töltőállomás Budapesten.

Energiahatékonyság az útépítésben

Az útépítési költségek legnagyobb mértékű csökkentése az energiafelhasználás mérséklésével érhető el, vélik a szakemberek.

Caterpillar gépbemutató

A költséghatékonyság jegyében a legújabb környezetvédelmi előírásoknak megfelelő kotróit, homlokrakodóit és dózerét mutatta be a Caterpillar.

Növekvő dömperpiac

A csuklós és merevvázas dömperek iránti igény a fejlett és a fejlődő térségekben egyaránt növekedést mutat.

Példaértékű településfejlesztések

Sándorfalva uniós források bevonásával valósít meg nagy ívű településfejlesztést.

Ajánló a Magyar Építő Fórum 2017/1-es számából


Lobogó a parton - A Dagály Úszópalota épületéről

A drasztikusan rövid határidő, továbbá a szűkös geometriai adottságú telek egyszerre határozták meg és alakították ki az épület tartószerkezetét, amely egy rendkívül tiszta, logikus és strukturált rendet teremtett. A végeredmény – négy pilonon álló hossz-, fiók- és szelementartók hierarchiája szerint felépült „tetőasztal” – lehetővé tette a folyamatos és rugalmas tervszállítást, azt, hogy bizonyos részletmegoldásokon a „nagyszerkezet” érintése nélkül módosítsanak.

A tervezésre és kivitelezésre szánt két és fél év egy ekkora háznál szokatlanul rövid – a feszes ütemezés megkívánta, hogy hétköznapi projektekben ritkán-, vagy egyáltalán nem használt technológiákat  vonultassanak fel.


Szabad a pálya a gyorsforgalmi utak előtt

A feladat olyasmi, mint amikor fából vaskarikát próbálunk készíteni, az R-gyorsutaknak mégis meg kell épülniük. Az Európai Unió 2014-2021-es költségvetési ciklusának első felére ugyanis a kormány tervbe vette a megyei jogú városok és az országhatárok gyorsforgalmi úthálózatba kapcsolását.

A költségvetési forrásból rendelkezésre álló 750 milliárd forintos keret mellett azonban csak akkor futja valamennyi megálmodott infrastrukturális fejlesztés végig vitelére, ha egyes beruházásoknál a lényegtelennek tűnő műszaki elemeket egyszerűen elhagyják. Ehhez a receptet a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság szállította.


Bányák újra nyitása Magyarországon

Bezárni nagyon könnyű volt a bányákat, újra nyitni azonban már korántsem ennyire egyszerű. Egyetlen bánya megnyitása legalább húsz–harmincmilliárd forintba kerül, és óriási hiány van szakemberben is. A 2013-ra elkészült bányászati stratégia az alábbi fő célokat fogalmazta meg.

Az első a szénbányászat újraindítása. Nagyobb szénbánya Borsodban három-négy helyen nyitható, de Tardonán, Putnokon, Farkaslyukon is nyitható bánya, valamin a Mecsekben, Nagymányok térségben. A második cél az ércbányászat megindítása. Elsősorban a Recski Ércbányákról van szó, ahol rézérc, ólom-cinkérc, arany és ezüst található, mégpedig olyan mennyiségben, amelyet Európa legnagyobb előfordulásai között tartanak számon.


Impresszum Előfizetés Lapszámok Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2017 ©