50 tonnás rakodóval villantott a Liugong a Bauma Kínán

Véget ért a legnagyobb ázsiai építőipari kiállítás és vásár, a 2014-es Bauma Kína. A Magyar Építő Fórum összeszedte, mire volt érdemes figyelni a rendezvényen.

Valós körülmények között tesztelték a szigetelés hatását

Két azonos adottságú családi házon tesztelte egy cég a szigetelőanyagok hatását. Jövőre szigorodnak az épületekkel szembeni hőtechnikai követelmények.

Ultramodern közlekedési csomópont épül Dániában

Látványos intermodális csomópont épül Koppenhágától nem messze. Összeszedtük, itthon hol épülnek hasonló pályaudvarok.

November végén Sanghajra figyel a nemzetközi építőipar

Idén november 25-28 között rendezik Sanghajban a Bauma Kína nemzetközi építőipari kiállítást vásárt. Utánjártunk, idén miért érdemes figyelni az expóra.

Gyorsabban nőhetnek a kínai zöld beruházások

Kína az USÁ-val kötött megállapodásában először vállalta, hogy csökkenteni fogja károsanyag-kibocsátását. Felpöröghetnek a zöld beruházások az országban.

Mi újság az állami sportberuházásokkal?

A kormány felpörgette az állami sportberuházásokat. A Magyar Építő Fórum segít rendet tenni a sporttal kapcsolatos hírek között.

Két új gyárat nyitott Indiában a JCB

Az északnyugat-indiai Dzsaipur városában nyitotta meg két új gyárát a JCB. A beruházás 100 millió dollára került. A cég 35 éve gyárt Indiában.

A világ legmagasabb homokvárát építették fel Brazíliában

Egy amerikai művész a világ legmagasabb homovárát építette fel a Rio de Janiero mellett lévő strandon. A rekordállítást a Caterpillar támogatta.

A három legjobb beruházás New Yorkban mostanában

New Yorkban sosem áll meg az élet a beruházások területén sem. Összeszedtük, melyik beruházások keltették fel legjobban a figyelmünket az elmúlt hetekben.

Városligeti sztárépítészmustra

Hét világhírű építésziroda versenyezik az Új Nemzeti Galéria-Ludwig Múzeum épületére kiírt pályázaton. A Magyar Építő Fórum utánajárt, mit kell tudni róluk.

Új alagutat fúrnak a szennyvízcsatornának a Duna alatt Budapesten

Metróépítéseknél is használt csúcstechnológiával épül szennyvízvezeték a Duna alatt Budafok és Csepel közt. 7-8 hét alatt érnek át a túlpartra.

Leginkább a lakosság és az ingatlanfejlesztők megrendelései hiányoznak

Az ÉVOSZ publikálta az építőipari cégek körében végzett éves felmérének eredményeit. A fellendülés megtorpanásától félnek a legjobban.

Nem elégedett az európai bevételeivel a Cramo

A vártnál lassabb európai gazdasági fellendülés miatt nem hozták a várt számokat a skandináv építőgép-kölcsönző vállalat bevételi adatai.

Ajánló a Magyar Építő Fórum 2017/1-es számából


Lobogó a parton - A Dagály Úszópalota épületéről

A drasztikusan rövid határidő, továbbá a szűkös geometriai adottságú telek egyszerre határozták meg és alakították ki az épület tartószerkezetét, amely egy rendkívül tiszta, logikus és strukturált rendet teremtett. A végeredmény – négy pilonon álló hossz-, fiók- és szelementartók hierarchiája szerint felépült „tetőasztal” – lehetővé tette a folyamatos és rugalmas tervszállítást, azt, hogy bizonyos részletmegoldásokon a „nagyszerkezet” érintése nélkül módosítsanak.

A tervezésre és kivitelezésre szánt két és fél év egy ekkora háznál szokatlanul rövid – a feszes ütemezés megkívánta, hogy hétköznapi projektekben ritkán-, vagy egyáltalán nem használt technológiákat  vonultassanak fel.


Szabad a pálya a gyorsforgalmi utak előtt

A feladat olyasmi, mint amikor fából vaskarikát próbálunk készíteni, az R-gyorsutaknak mégis meg kell épülniük. Az Európai Unió 2014-2021-es költségvetési ciklusának első felére ugyanis a kormány tervbe vette a megyei jogú városok és az országhatárok gyorsforgalmi úthálózatba kapcsolását.

A költségvetési forrásból rendelkezésre álló 750 milliárd forintos keret mellett azonban csak akkor futja valamennyi megálmodott infrastrukturális fejlesztés végig vitelére, ha egyes beruházásoknál a lényegtelennek tűnő műszaki elemeket egyszerűen elhagyják. Ehhez a receptet a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság szállította.


Bányák újra nyitása Magyarországon

Bezárni nagyon könnyű volt a bányákat, újra nyitni azonban már korántsem ennyire egyszerű. Egyetlen bánya megnyitása legalább húsz–harmincmilliárd forintba kerül, és óriási hiány van szakemberben is. A 2013-ra elkészült bányászati stratégia az alábbi fő célokat fogalmazta meg.

Az első a szénbányászat újraindítása. Nagyobb szénbánya Borsodban három-négy helyen nyitható, de Tardonán, Putnokon, Farkaslyukon is nyitható bánya, valamin a Mecsekben, Nagymányok térségben. A második cél az ércbányászat megindítása. Elsősorban a Recski Ércbányákról van szó, ahol rézérc, ólom-cinkérc, arany és ezüst található, mégpedig olyan mennyiségben, amelyet Európa legnagyobb előfordulásai között tartanak számon.


Impresszum Előfizetés Lapszámok Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2017 ©