Indul a Testnevelési Egyetem rekonstrukciója

Az első ütemmel kezdetét vette április közepén a nagy múltú fővárosi intézmény felújítása. 2022-re teljesen megújul az egyetem.

Különleges gépek a dél-balatoni vasútvonal felújításán

Európa egyik legkorszerűbb alépítmény javító gépláncával újítják fel a Balaton déli partján futó vasútvonalat.

Véget ért a Construma 2017

A kelet-közép-európai régió legnagyobb otthonteremtési és építőipari kiállítási csokrát a tavalyinál is többen, csaknem 60 ezren tekintették meg a Hungexpón.

Jelentős fordulat volt 2016-ban a lakáspiacon

Tartós növekedés várható a lakásépítési piacon, vélekedik Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

Építőgépész Szakmai Nap a CONSTRUMA 2017 kiállításon

A Szakmai Nap témája: „ A földmunkagépek hajtásrendszerei. Megoldások és fejlesztési irányok.”

Vízfelületen úszó vasbeton-szerkezetek

Vasbeton szerkezetekből álló rendszer fejlesztésén és kialakításán dolgozik az Amitis Mérnöki Kft., a Ferrobeton Zrt. és az FM Projekt Kft. konzorciuma.

Csúcson az építőipari várakozások

Tizenkilenc éves csúcspontján a GKI építőipari konjunktúraindexe

Közzétette éves jelentését a Wacker Neuson cégcsoport

A tavalyi gyengébb év ellenére optimista a hangulat a Cégcsoportnál.

Unicum Gépexpo Építőipari Gépkiállítás

Az Unicum Kft bemutatója 2017. március 23-25.  között Százhalombattán.

Nyáron megkezdődhet a zenélő útszakaszt is tartalmazó R67 építése

A megújuló 67-es főút Kaposvár felé vezető szakaszán épül akusztikus aszfalt, ami stílszerűen a Republic ikonikus dalát, a 67-es úton című slágert „játssza” majd.

Újjászületik a Millenáris

A Nemzeti Táncszínház költözik a Millenáris egyik épületébe, és új pihenőpark is nyílik hamaroan. 

Nagyszabású fejlesztések a Liszt Ferenc reptéren

Több mint 50 milliárd forintot fordítanak a repülőtér fejlesztésére. Ennek részeként márciusban elkezdődött egy új utasmóló építése. Mutatjuk a részelteket.

Tavasszal megkezdődik az M2 Budapest-Vác közötti szakaszának bővítése

Közel 20 kilométeren valósul meg az M2 Budapest - Vác déli csomópont közötti szakaszának átépítése. A fejlesztés során 2×2 sávossá épül át az autóút.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 28 38

Ajánló a Magyar Építő Fórum 2017/1-es számából


Lobogó a parton - A Dagály Úszópalota épületéről

A drasztikusan rövid határidő, továbbá a szűkös geometriai adottságú telek egyszerre határozták meg és alakították ki az épület tartószerkezetét, amely egy rendkívül tiszta, logikus és strukturált rendet teremtett. A végeredmény – négy pilonon álló hossz-, fiók- és szelementartók hierarchiája szerint felépült „tetőasztal” – lehetővé tette a folyamatos és rugalmas tervszállítást, azt, hogy bizonyos részletmegoldásokon a „nagyszerkezet” érintése nélkül módosítsanak.

A tervezésre és kivitelezésre szánt két és fél év egy ekkora háznál szokatlanul rövid – a feszes ütemezés megkívánta, hogy hétköznapi projektekben ritkán-, vagy egyáltalán nem használt technológiákat  vonultassanak fel.


Szabad a pálya a gyorsforgalmi utak előtt

A feladat olyasmi, mint amikor fából vaskarikát próbálunk készíteni, az R-gyorsutaknak mégis meg kell épülniük. Az Európai Unió 2014-2021-es költségvetési ciklusának első felére ugyanis a kormány tervbe vette a megyei jogú városok és az országhatárok gyorsforgalmi úthálózatba kapcsolását.

A költségvetési forrásból rendelkezésre álló 750 milliárd forintos keret mellett azonban csak akkor futja valamennyi megálmodott infrastrukturális fejlesztés végig vitelére, ha egyes beruházásoknál a lényegtelennek tűnő műszaki elemeket egyszerűen elhagyják. Ehhez a receptet a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság szállította.


Bányák újra nyitása Magyarországon

Bezárni nagyon könnyű volt a bányákat, újra nyitni azonban már korántsem ennyire egyszerű. Egyetlen bánya megnyitása legalább húsz–harmincmilliárd forintba kerül, és óriási hiány van szakemberben is. A 2013-ra elkészült bányászati stratégia az alábbi fő célokat fogalmazta meg.

Az első a szénbányászat újraindítása. Nagyobb szénbánya Borsodban három-négy helyen nyitható, de Tardonán, Putnokon, Farkaslyukon is nyitható bánya, valamin a Mecsekben, Nagymányok térségben. A második cél az ércbányászat megindítása. Elsősorban a Recski Ércbányákról van szó, ahol rézérc, ólom-cinkérc, arany és ezüst található, mégpedig olyan mennyiségben, amelyet Európa legnagyobb előfordulásai között tartanak számon.


Impresszum Előfizetés Lapszámok Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2017 ©